martes, 16 de diciembre de 2008

Resum sessions didàctiques (1)

A dia d'avui, a classe molts dels meus companys ja han realitzat la seva sessió didàctica. Això dons en aquesta entrada faré un petit comentari que les resumeixi més o menys per poder recordar-les totes amb certesa.

La primera sessió a la que vam assistir, la van dirigir l'Alicia, la Imma i la Marina. El tema que van tractar va ser edu3.cat (bloc grup 1)

Em va semblar força entretinguda i entenedora. No coneixia aquest portal i crec que vaig entendre quina és la seva funció. Si no m'equivoco aquí es recullen vídeos de diferents mitjans de comunicació catalans que tot mestre pot utilitzar a l'aula si ho troba convenient. També ens van parlar dels diferents tipus de vídeo però tota aquesta informació ja es reflexa al bloc.

La segona sessió va ser la nostre, la wikipèdia i el copiar i enganxar

La tercera sessió va tractar les pissarres digitals. (bloc grup 3) Ens van explicar quins usos tenien, quins tipus hi havia... Personalment jo ja les coneixia però no massa ja que quan les pissarres van arribar a la meva escola, justament em va tocar marxar. Veritablement no la he pogut utilitzar mai encara que m'hagués agradat per què trobo que és un molt bon recurs per ensenyar als alumnes.


A la quarta sessió, ens vam convertir en locutors per un dia: ens van parlar de la ràdio (bloc grup 4) i l'aplicació d'aquesta a l'escola. Vam realitzar un exercici per grups en el qual vam haver de buscar informació sobre els coales ( aquest va ser l'animal que vam escollir) i un cop trobada aquesta informació ens vam gravar amb un micro tot llegint-la. Li vam introduir música per penjar-ho tot a la xarxa però no ens va donar temps.

A la cinquena ens van parlar sobre el portal Youtube. (bloc grup 5) En aquest bloc ja havia parlat sobre ell, és a dir, considero que conec bé el portal però sempre es bo escoltar als companys per ampliar coneixements. Per exemple, jo no sabia com eliminar una conta i al preguntar-ho ells em van aclarir un dubte.

Encara queden dos sessions més que comentarem la pròxima entrada si la programació ho permet.

Fins un altre dia!

No hay comentarios: